Zawieszka sklepowa to niewielki dodatek, dzięki któremu atrakcyjnie zaprezentujemy towar. Ze względu na sposób zamocowania wyróżniamy zawieszki na panel, kratę, ramię owalne lub perforację. Tym razem przestawiamy najważniejsze cechy zawieszek na panel. Podpowiadamy również, w jakich sklepach sprawdzą się najlepiej.
Zawieszki na panel – cechy charakterystyczne
1. Łatwość montażu i demontażu.
Haczyk sklepowy montuje się na panelach naściennych, przytwierdzonych do ściany. Zamontowanie haczyka jest banalnie proste. Wystarczy wsunąć zawieszkę we wkładkę aluminiową znajdującą się na panelu. Wkładka ma specjalne wgłębienia, dzięki którym umieszczenie zawieszki trwa kilka sekund.
Zawieszkę łatwo również zdemontować. Wysuwamy ją od frontu, a nie z boku panelu, dlatego nie musimy usuwać zawieszek znajdujących się obok.
2. Kształty odpowiadające prezentowanym produktom.
Różnorodny kształt zawieszek pozwala na prezentowanie złożonego towaru. Mogą to być ubrania, galanteria, obuwie, drobne produkty w opakowaniach, czapki, a nawet piłki. Zawieszki oferują także urozmaicony sposób prezentacji, na przykład frontem lub bokiem. Dzięki temu produkty nie „zlewają się” ze sobą na panelu w jedną całość. Poznajmy zatem rodzaje zawieszek.
Zawieszka łukowa z bolcami lub kulkami pozwala na separację każdej sztuki towaru od siebie. To ważne zwłaszcza przy prezentacji ubrań. Zawieszki te polecane są do lekkiej odzieży. Z kolei zawieszka skośna sprawia, że towar prezentowany jest z góry do dołu, kaskadowo. Często w taki sposób prezentuje się ubrania, zwłaszcza że i tutaj obecne są separatory. Kolejna zawieszka, która prezentuje towar przodem to zawieszka zygzak o fantazyjnym kształcie przypominającym wężyk.
Rozwiązaniem dedykowanym do konkretnych produktów będzie zawieszka na piłkę oraz zawieszka na czapkę. Świetnie sprawdzą się one w sklepach sportowych, dziecięcych i odzieżowych. Zawieszka sklepowa galanteryjna polecana jest natomiast do sklepów oferujących apaszki, breloki, rękawiczki, paski.
Okazuje się, że na zawieszkach zaprezentujemy także obuwie. Wystarczy zamontować równolegle dwie zawieszki pojedyncze. Stworzymy w ten sposób podporę pod buty. Skoro jesteśmy już przy zawieszce pojedynczej, wspomnijmy też o zawieszce podwójnej. Przeznaczona jest ona na zawieszanie tak zwanych eurozawieszek o znormalizowanych otworach. Zawieszki te wykonane są z cienkiego drutu, więc polecane są na lekkie produkty. Z kolei zawieszka prosta powstała z grubszej rury, więc może unieść większy ciężar niż zawieszki z drutu czy pleksi.
Ponadto na panelu zawiesimy też kosz sklepowy o różnych wymiarach i głębokościach. Umieścimy w nich pojedyncze sztuki towaru, ostatnie sztuki lub produkty objęte promocją.
3. Niska cena.
Ceny zawieszek rozpoczynają się już od kilku złotych. Nawet droższe zawieszki nie przekraczają ceny kilkudziesięciu złotych. Oznacza to, że wyposażymy sklepy w różnorodne zawieszki za niewielką cenę. Możemy wybrać najprostsze i zarazem najtańsze modele lub urozmaicić ekspozycję o fantazyjne kształty zawieszek.
Zawieszki sklepowe – do jakich sklepów
Zawieszka sklepowa sprawdza się w sklepach o małej powierzchni, gdzie panel naścienny to najbardziej funkcjonalne rozwiązanie. Panele możemy zamontować nawet na całej ścianie w sklepie. Zawieszka na panel to element, w który warto wyposażyć sklepy odzieżowe, sportowe, obuwnicze, z galanterią oraz sklepy z zabawkami. Do sklepów z bardzo lekkim towarem możemy wybrać zawieszkę z pleksi. Natomiast cięższy towar utrzyma zawieszka metalowa.
Poznaj zalety panelu naściennego, który opisaliśmy w tekście niżej:
https://wyposazamysklepy.pl/panele-scienne-w-sklepie-odziezowym
Przeczytaj też o przydatnych elementach wyposażenia sklepu:
https://manekiny-do-sklepu.pl/akcesoria-sklepowe/przydatne-elementy-wyposazenia-sklepu-o-ktorych-czesto-zapominamy/