Aktualne trendy. Charakter wnętrza tworzą detale i odpowiednio dobrana kolorystyka. Wiedzą o tym z pewnością projektanci wpisując swoją pracę w aktualne trendy i oczekiwania. Sklep ma być wygodny dla Klientów i zachęcać do zakupów, a same meble – pomagać w sprzedaży. Wypracowywane od lat standardy sprawdzają się, a nowe moduły meblowe dostosowywane są do potrzeb inwestorów. Kolorystyka to jeden z elementów spójnych w projektach sklepów sieciowych. Oraz element wyróżniający w realizacjach wykonywanych dla detalistów.
Kolor to energia. Wpływa na nasze samopoczucie, na podejmowane decyzje zakupowe, na to – czy i jak długo Klient pozostanie w sklepie. Kolor może mieć także inne, innowacyjne zastosowanie – jako sposób na nieformalne podzielenie przestrzeni handlowej. Przykładem, bardzo udanym, jest Galeria Bocheńska. Już po krótkim okresie funkcjonowania sklepu okazało się, że założenia projektanta w pełni się sprawdzają – wspólna przestrzeń galerii i trzy formaty handlowe działają zgodnie obok siebie bez ścian działowych i przeszkleń. To kolor ścian i mebli wskazuje, gdzie zaczyna się sklep z konfekcją dla dorosłych, sklep dziecięcy a gdzie – outlet. Klienci robią zakupy bez zastanawiania się, jaka to branża i czy znajdą poszukiwany przez siebie produkt. Takie założenia projektowe sprzyjają też otwartej komunikacji i nawiązywaniu relacji międzyludzkich.
Regały chętnie stosowane
we wnętrzach komercyjnych mają odcienie szarości, w tym bardzo modny kolor antracytowy. To już nie szary, a jeszcze nie czarny, kolor węgla kamiennego. Początkowo zaczęto go wykorzystywać do malowania metodą proszkową regałów. Dzisiaj jest już standardem w przypadku regałów metalowych do sklepów różnych branż. Dobrze wygląda w sklepach spożywczych, w połączeniu z obudowami z płyt w kolorach wyglądających jak naturalne lub malowane i postarzane drewno. Świetnie, kiedy zastosuje się go także na ścianach albo na ścianach i podłodze, jak w realizacji szwajcarskiego sklepu sportowego. Tu nie przytłacza i stanowi doskonałe tło dla barwnej odzieży i sportowych akcesoriów.
Umiejętne operowanie kolorem kreuje bardzo różne wnętrza. Ten sam regał inaczej wygląda na tle ścian pastelowych, czy białych, inaczej – przy zastosowaniu kontrastowych detali. Na stacjach i w sklepach sportowych chętnie wykorzystuje się kolor czerwony – ściany i listwy cenowe dobrze współgrają z szarą podłogą i jasnymi meblami. Kolor czarny to przede wszystkim wyznacznik elegancji. Klasyczny i bezpretensjonalny wybrano jako kolor podstawowy dla zaprojektowanego niedawno przez nas regału.. cukierniczego. To nowa jakość w kreowaniu przestrzeni handlowo – usługowej – eleganckie wnętrze i doskonała jakość mebli. Kolor czarny do tej pory zarezerwowany dla innych branż zdaje egzamin także w cukierniach. Czerwień w sklepach przy stacjach paliw dodaje energii
Zwolennicy jasnych wnętrz będą się dobrze czuli w tych sklepach polskiej sieci, ponieważ kolor biały zastosowano w regałach oraz na ścianach i podłogach. Biel nastraja optymistycznie i kojarzy się z czystością. Dlatego wybrano ją do realizacji sklepów z artykułami gospodarstwa domowego i elektroniką oraz do realizacji estońskiej apteki. Proste regały przyścienne uzupełniono wolnostojącymi gondolami, dopasowanymi do rodzaju prezentowanego asortymentu w pierwszym przypadku oraz bardzo wygodnymi dla kupujących stolikami z wysuwanymi szufladami. Apteki coraz częściej łączone są z drogeriami i mają charakter sklepu samoobsługowego. Przejścia są szerokie i wygodne, dostęp do produktów ułatwia decyzje zakupowe, a jasna kolorystyka działa kojąco.
Z bielą doskonale komponują się dodatki soczystej pomarańczy. Na takie dodatki zdecydował się sieciowy inwestor z Niemiec. Meble w kolorach pastelowych to system FIKA, który wykończono barwnymi panelami. Podobnie kolor pomarańczowy jako akcent zastosowano w polskiej drogerii. Jest ciepły i inspirujący, poprawia nastrój i dodaje energii w sposób mniej nachalny, niż czerwony. Dobrze wpływa na samopoczucie osób kupujących kosmetyki pielęgnacyjne, ochronne, zapachowe, czy kolorowe.
W rozwijających się obecnie sklepach specjalistycznych z żywnością organiczną przede wszystkim stosuje się kolor biały z dodatkiem jasnej zieleni oraz kolor naturalnego drewna. Sklepy realizowane są najczęściej już w formacie samoobsługowym. Ponieważ jasny kolor optycznie powiększa przestrzeń. Dodatek jasnej zieleni w obudowach regałów, listwach cenowych i koszykach kojarzy się z wiosną i odnową. Sklepy ekologiczne to w tej chwili nie tylko lokale handlowe. To także miejsca promujące zdrowy styl życia, inspirujące do zmiany nawyków żywieniowych. W sklepach tych umieszcza się także regały na specjalistyczną prasę i książki, urządza kąciki kulinarne.
Na co dzień rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z potęgi otaczających nas kolorów. To energia, która wpływa na nasze zachowanie i samopoczucie. Wiedzą o tym projektanci wnętrz. A energetyczne właściwości kolorów wykorzystywane są dziś już nie tylko w lecznictwie, ale także w innych aspektach naszego życia.
Jola Hytkowska
ABM S.A Wyposażenie Sklepów i Biur
Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie internetowym: https://wyposazamysklepy.pl/regaly-sklepowe
Nasze realizacje: https://www.abm.com.pl/wyposazamy-sklepy-biura-realizacje