System sklepowy SUBITO. Początek roku… W prasie drukowanej i na portalach pojawiają się różne podsumowania i prognozy. Wśród nich często pojawia się słowo „trendy”. Postanowiliśmy więc poddać to słowo głębszej analizie. Na początek sprawdzamy w Google. Są trendy fryzury, trendy moda i dodatki, styl życia, trendy w blogosferze, trendy są mieszkania i nasza stolica jest trendy. Ale już po wpisaniu frazy „trendy meble sklepowe” pojawia się jedna z naszych publikacji na portalu branżowym i zdjęcia naszych lad do sklepów odzieżowych. Wyznaczamy trendy?
Klienci często pytają nas:
– Co jest trendy i jak wyposażyć sklep, żeby stał się ulubionym miejscem zakupów?
Nasi projektanci i doradcy uważnie
obserwują realizacje dużych sieci i niewielkich manufaktur. Jeździmy na targi meblowe do Mediolanu i Dusseldorfu nie tylko po to, by pokazać, co nowego mamy w ofercie. Także po to, by obserwować reakcje targowych gości na nowinki wyposażeniowe. Nas też zachwycają różne rzeczy. Dwa lata temu zachwycaliśmy się wprowadzaną na rynek inteligentną technologią RFID, co skutkuje przyspieszeniem i zwiększeniem bezpieczeństwa zakupów. W zeszłym roku zachwycaliśmy się ladami chłodniczymi na warzywa i owoce z systemem automatycznego zraszania. Innowacjami dotyczącymi oświetlania produktów i naturalistycznie wyglądającymi manekinami sklepowymi. Niemniej za technologią idzie cena. Podobają nam się różne rzeczy, ale niektórzy z naszych Klientów, działający w polskich realiach oczekują od nas nowoczesnego wyposażenia w przystępnej cenie. I temu umiemy sprostać. Wybrane systemy meblowe oferowane są w wersji lux z lakierowanych płyt MDF oraz w wersji ekonomicznej z trwałej i ładnej, ale też znacznie tańszej płyty laminowanej.
Nasi projektanci pracują dla dwóch grup Klientów – pierwsza to sklepy sieciowe, które mają z góry ustalony wizerunek i nasza praca to odpowiednie ustawienie mebli w pomieszczeniu i ich produkcja. Druga grupa Klientów to detaliści, właściciele butików i sklepów branżowych. Tu pole do popisu ma nasza pracownia projektowa oraz zakład produkcyjny. Dzięki nowoczesnym maszynom i odpowiedniemu oprogramowaniu może on realizować wyszukane zlecenia. Idealna realizacja ma być efektowna i oryginalna, by sklep mógł się wyróżniać na rynku w dobie ogromnej konkurencji. Ma też być praktyczna, funkcjonalna. Kosztowna przestrzeń handlowa musi być maksymalnie wykorzystana i to jest dla nas priorytet. Trendy wyznaczają przede wszystkim duże sklepy sieciowe. W przypadku innych realizacji – trendy wyznaczamy my. Odpowiednie wykorzystanie możliwości światła – technologia LED, projektowane na indywidualne zamówienie szyldy i witryny. To elementy, które tworzą klimat zakupów i pozytywny odbiór Klientów.
Co jest zatem modne i co jednocześnie nam się podoba?
– eklektyzm lub vintage, który rozumiemy jako łączenie stylów z różnych epok w jednym wnętrzu. Przykładem może być niewielki butik w centrum Krakowa. Do nowoczesnych i chłodnych naściennych wieszaków dopasowano ladę na masywnych, toczonych z drewna nogach. Interesujący klimat tworzy także prosty regał magazynowy w pomieszczeniu w stylu secesyjnym. Albo regał metalowy SUBITO na tle surowej ściany z cegły lub kamienia.
– trend eko – trend trwający nieprzerwanie od kilku lat. U nas widać go w specjalnie zaprojektowanym dla sklepów i prywatnych odbiorców systemie mebli FENIKS, w którym obok naściennych paneli prym wiodą też kostki ekspozycyjne i półki z lekkiego drewna paulownia. Dodatki w postaci wiklinowych koszy na produkty to już standard. W nurt designu bliskiego naturze wpisują się wszystkie meble z naturalnego drewna, najlepiej sprawiającego wrażenie niewykończonego. Podczas targów wyposażeniowych w Niemczech zaprezentowaliśmy stoisko piekarnicze z ladą ze szczotkowanego drewna.
– trend etno – przejawiający się w wielobarwnych kompozycjach ludowych na ścianach, czy obiciach mebli przeznaczonych do siedzenia. Przykładem niech będzie sklep ze zdrową żywnością.
– minimalizm – odchudzone wyposażenie i przeniesienie zapasów magazynowych na zaplecze. Minimalistyczny jest system mebli TECHNO – proste stojaki ze szczotkowanej stali i prostokątne panele, minimalistyczny jest prezentowany na zdjęciach sklep z obuwiem. Modny jest styl skandynawski – jasne, stonowane kolory, brak zbędnych ozdób, starannie wybrane meble.
– wnętrza w stylu loft.
– betonowe ściany, widoczne elementy technologiczne umieszczone pod sufitem i przestrzeń. Przykładem niech będzie sklep z bielizną.
–mobile&module – wszelkie stojaki, stendery i podesty. Można je łatwo i szybko przesunąć i dzięki temu stworzyć ekspozycję sezonową, promocyjną lub zaprezentować nowości produktowe.
– łączenie funkcji – kawiarnia i księgarnia, sklepy eko z czytelnią, bawialnie zwane inaczej kącikami dziecięcymi w sklepach różnych branż, wreszcie tworzenie całych przestrzeni handlowych, wielobranżowych na wspólnej przestrzeni w systemie open space, znanym wcześniej z realizacji wnętrz biurowych. Taka realizacja w Galerii Bocheńskiej nominowana była w pod koniec ubiegłego roku do nagrody Best Shop Concept Awards 2015.
– niekonwencjonalne łączenie materiałów – naturalne drewno, płyty HPL malowane na wysoki połysk, surowa płyta meblowa w miejsce popularnych laminatów.
– kolory, wzory, faktury
Lubimy naturalny kolor drewna. Kolor biały i czarny najpełniej wyrażają się w systemach SUBITO, TECHNO i EGO. Kolory pastelowe najchętniej stosowane w sklepach dziecięcych – system FIKA oraz dynamiczne. Kontrastowe barwy przewidziane dla branży sportowej i młodzieżowej. Lubimy wyraziste faktury cegły i kamienia na ścianach, wzory geometryczne, np. chevron, pasujące do wnętrz w różnych stylach, płytki z nadrukiem 3D lub motywy frezowane bezpośrednio na płycie meblowej.
– recycling – wprowadzanie do realizacji opartych na standardowych systemach meblowych ciekawych dodatków – oryginalnych okuć, haków, zaworów, starych urządzeń, elementów z blachy lub drewna.
Wiosenną porą zapraszamy na naszą ekspozycję przy Dobry Początek 6. Zobaczycie tu przykłady realizacji sklepów spożywczych i konfekcyjnych. Nowiutkie wyposażenie piekarni i cukierni z fantastyczną ladą z płyty, która na pierwszy rzut oka wygląda jak deska. Zobaczycie stoisko z ladami impulsowymi do sklepu przystacyjnego, a przy samym wejściu nasze stoisko targowe z Dusseldorfu.
Jola Hytkowska
Dział Promocji i Reklamy ABM
Nasze realizacje: https://www.abm.com.pl/wyposazamy-sklepy-biura-realizacje
Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie internetowym https://wyposazamysklepy.pl