4 sposoby na zwiększenie sprzedaży. Proces sprzedaży jest procesem bardzo złożonym. Decydują o nim oczekiwania Klienta, jego potrzeby i psychika i ekspozycja towaru. Prawda jest jednak taka, że jako sprzedawcy, możemy na nie wpływać. Poniżej prezentujemy podstawowe zasady dotyczące tego, jak zachęcić klienta do kupna produktu.

1. Dobra ekspozycja towaru.

Zasady rozmieszczania towarów w sklepie są określone głównie psychologią Klienta. Podstawowe z nich zakładają, że towar, który chcemy sprzedać, musi znajdować się na wysokości wzroku. W ten sposób Klient zauważy go bez konieczności pochylania się lub spoglądania w górę. Przydatna staje się także zasada prawej ręki, przy założeniu, że większość Klientów jest praworęczna. Wtedy po produkty umieszczone po prawej stronie sięgają o wiele chętniej. Wykorzystać tu można wszelkie zasady merchandisingu, które są dziś tak popularne.

2. Sprzedaż impulsowa.

Produkty impulsowe to towary, które Klient kupuje, mimo że nie miał tego w planach. Jest to zazwyczaj zakup pod wpływem emocji, bazujący na szybkiej decyzji. Takie produkty często rzucają się w oczy, podczas gdy Klienci stoją w kolejce. Znudzeni, szukają zajęcia i przyglądają się produktom umieszczonym przy ladzie. Takie sposoby sprzedaży wykorzystuje się dziś niemal wszędzie. Nie tylko na stacjach benzynowych, z czym najbardziej nam się kojarzą. Także w sklepach spożywczych, odzieżowych czy drogeriach. Warto wykorzystywać w swoim sklepie takie techniki sprzedaży jak sprzedaż impulsowa.

Sklepy z narzędziami - lada 3. Dobrze zagospodarowana lada sprzedażowa.

To miejsce, gdzie następuje kompleksowa obsługa klienta. Można powiedzieć, że lady sklepowe są sercem sklepu. Znajduje się na niej kasa fiskalna i to tutaj dokonuje się sprzedaży. Jednak kontuar sklepowy to mebel komplementarny. Spełnia o wiele więcej zadań. Kiedy Klienci stoją w kolejce, może okazać się bardzo przydatny. Prawie każdy producent lad sklepowych ma w swojej ofercie lady impulsowe. Można na nich umieścić drobne produkty impulsowe. Biurko sklepowe staje się dzięki temu także regałem na towary, a nawet miejscem na plakat reklamowy.

Wyposażenie sklepu z narzędziami 4. Komunikacja z Klientem.

To znacznie więcej niż tylko rozmowa sprzedażowa z Klientem. To więź, jaką budujemy z nim często na długie lata. Dobre relacje z Klientami wpływają na wiele aspektów. Na to, czy nam ufa, czy poleci nas swoim znajomym. Tu nie wystarczy tylko znajomość takich rzeczy jak techniki sprzedaży. Należy wykazać się wrażliwością, zrozumieniem oraz otwartością na potrzeby naszych Klientów.