Meble-apteczne-ABMPrecyzyjne wagi i specjalistyczny sprzęt – dla farmaceutów prowadzących swoje placówki to najważniejsze elementy wyposażenia aptek. Nie można jednak zapominać o zagospodarowaniu przestrzeni handlowej, z którą styczność będą mieć Klienci. Dobre poczucie Klienta wewnątrz apteki, to wymierne korzyści dla jej właściciela.

Polacy bardzo często odwiedzają apteki. Są w europejskiej czołówce narodów wydających najwięcej pieniędzy na lekarstwa. Lubimy być przygotowani i w razie wystąpienia jakiejś dolegliwości od razu zaaplikować sobie pierwszą dawkę specyfiku mającą złagodzić objawy lub zażegnać rozwojowi schorzenia.

Apteki są często odwiedzanym miejscem nie tylko ze względu na medykamenty mające pomóc naszemu zdrowiu. Coraz więcej ludzi odwiedza je również po specyfiki przyczyniające się od poprawienia wyglądu. Na zachodzie od wielu lat bardzo dużym powodzeniem cieszy się format miejsca handlowego łączącego asortyment aptek i sklepu kosmetycznego. Podobny trend widoczny jest również nad Wisłą i to nie tylko za sprawą drogeryjnych sieciówek.

Bez względu na cel wizyty w takim miejscu, meble do apteki powinny być przemyślanym wyborem, który poprawi funkcjonowanie placówki i sprawi, że Klienci będą do niej często zaglądać, zwiększą ruch i w konsekwencji zyski. Zobacz jak nowe meble do aptek mogą przyczynić się do poprawy sprzedaży towaru w takiej placówce.

1. Upiększenie za szkłem

Rynek dermokosmetyków cieszy się stale zwiększającym zainteresowaniem. Specjalistyczne preparaty pomagające w uzyskaniu jak najlepiej wyglądającej cery, bardzo często są kosztowne, dlatego należy im się specjalna oprawa.

Konieczne będzie wyodrębnienie wartościowych dermokosmetyków i przeznaczenie dla nich specjalnego miejsca. Idealnie nadawać się będzie do tego przeszklona witryna sklepowa. Wyposażona w dodatkowe oświetlenie z pewnością podkreśli ekskluzywny walor preparatu.

2. Produkty apteczne mają parcie na szkło

Scenariusz zakupów w aptekach jest stały: czekamy w kolejce z listą potrzebnych rzeczy podchodzimy do wolnego okienka, kupujemy i wychodzimy.

A przecież każdy Klient powinien czuć swobodę. Jeśli tylko warunki na to pozwalają, należy zorganizować strefę samoobsługową. Suplementy diety, zdrowa żywność, czy higieniczne akcesoria z powodzeniem mogą znaleźć się w części samoobsługowej. Jednak w aptece, czyli w miejscu kojarzonym ze sterylnością, najwłaściwsze będą regały metalowe wyposażone w szklane półki. Dobrze zaprezentowany towar zwróci jego uwagę jeszcze w drodze do kasy i spowoduje refleksję nad dodatkowym zakupem.

3. Dać szansę sezonowości w aptece

Właściwie każda branża ma swoje produkty sezonowe. W aptekach również są okresy, kiedy pewne produkty cieszą się szczególnym zapotrzebowaniem. Na przykład w letnim okresie wiele osób będzie poszukiwać środków związanych z ochroną i pielęgnacją skóry ze względu na silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych. Lato to również czas komarów – środki przeciwko nim także schodzą na pniu.

Mniejsza zresztą o rodzaj towaru, ważniejsze jest by wygospodarować miejsce, w którym Klient natrafi na produkty sezonowe. Dobrym miejscem byłyby okolice kasy, ale jeśli pozwala na to powierzchnia, warto byłoby wyodrębnić je w części samoobsługowej. Wolnostojący regał nazywany również gondolą, umożliwia świetną ekspozycję, a za sprawą kółek zamontowanych w podstawie, szybką i łatwą zmianę miejsca.

4. Zrzuć maskę… ekspozycji!

Maski albo czepki chirurgiczne znajdą swoje zastosowanie nie tylko na bloku operacyjnym. Takie akcesoria często okazują się potrzebne w codziennych sytuacjach, czego dobrym przykładem mogą być wspomniane maski chirurgiczne. Coraz więcej osób dostrzega problem zanieczyszczonego powietrza i chce chronić swój organizm przed zanieczyszczeniami.

Dajmy im taką szansę i pokażmy, że mamy towar odpowiedni do jego potrzeb. Taka maska, zaprezentowana na specjalnie dostosowanym do tego ekspozytorze przykuje uwagę i sprowokuje do zastanowienia czy nie warto zakupić takiego produktu.

Najczęstszymi gośćmi aptek bywają osoby starsze i to głównie z myślą o ich dogodności powinniśmy przygotowywać przestrzeń dla Klientów. Z racji ich wieku oraz dyspozycji fizycznej, zaraz po wejściu do apteki powinny znajdować się krzesła, w końcu nie każda osoba starsza może mieć na tyle sił, aby stać w oczekiwaniu na obsługę.

Tuż obok rzeczonych krzeseł powinien znaleźć się stolik. Byłoby to dobre miejsce, do skorzystania z ciśnieniomierza, albo zasięgnięcia opinii eksperta. Odpowiednio duży stół mógłby pozwolić na zaprezentowanie z materiałów promocyjnych apteki. Możliwe jest również zagospodarowanie ściany, na której mogłyby się znaleźć wieszak na wspomnianych ulotek lub gazetek.
Więcej na ten temat mogą Państwo zobaczyć tutaj –https://www.abm.com.pl/wyposazenie-apteki-czestochowa-2016