Materiały POS są nieodłącznymi elementami komunikacji z Klientami. Atrakcyjne przekazy reklamowe stosuje się w celu zainteresowania produktami w punkcie sprzedaży. Są polecane zarówno do niewielkich sklepów, jak i supermarketów.
Materiały POS. Co oznacza ten termin
Termin POS to skrótowiec powstały od angielskiego „point of sale”, oznaczającego „punkt sprzedaży”. Zamiennie stosuje się też nazwę materiały POSM (ang. point of sale marketing) lub POP (ang. point of purchase).
Pod tymi terminami kryją się materiały reklamowe, które wspierają sprzedaż produktów w sklepach. Są to między innymi banery, stojaki z nadrukiem, materiały drukowane na półki, plakaty i ulotki. Dzięki nim wyróżnimy akcje promocyjne, ale i zareklamujemy nowe produkty.
Dzięki materiałom marketingowym możemy skutecznie przyciągnąć uwagę Klientów. Mają ich zainteresować, dlatego też warto by były kreatywne, zabawne i rzucające się w oczy.
Firmy projektujące materiały reklamowe dbają o ciekawe kształty elementów i chwytliwe hasła. Uwzględniają też dostosowanie akcesoriów do układu sklepu. Dbają także o to, aby ich montaż był prosty i szybki.
Dodatki reklamowe mogą być na przykład przyklejone do półki regału, umieszczone na podłodze czy zawieszone na suficie. Przeznaczenie i sposób montażu zależy głównie od rodzaju materiału.
Materiały reklamowe POS – 5 rodzajów
Ilość dostępnych materiałów reklamowych daje spory wybór właścicielom sklepów. Poznajmy 5 popularnych gadżetów POSM.
1. Stand reklamowy
Stand to konstrukcja, która przybiera różne formy i rozmiary. Zwykle wykonana z lekkiego materiału, co umożliwia jej wygodne przenoszenie. Może zawierać grafikę, zdjęcia, logo, tekst. A także dodatkowe elementy, takie jak uchwyty na broszury czy próbki produktów.
Stosowanie standów pomaga w zwiększeniu skuteczności kampanii reklamowej i wzmocnieniu wizerunku marki. Celem jest oczywiście zachęcenie Klientów do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.
2. Wobbler na półkę, czyli tak zwany kiwak
Wobblery, zwane kiwakami lub kiwaczkami, to niewielkie etykiety. Umieszczamy je w pobliżu produktów, które chcemy wyróżnić.
Montujemy je na krawędzi półki za pomocą przezroczystej taśmy. Ruch powietrza powoduje powiewanie wobblera, co zwraca uwagę przechodzących Klientów. Z kolei elektroniczne wobblery mają ekran, na którym wyświetlane są spoty reklamowe.
3. Shelfstopper
To nakładka umieszczana na listwie cenowej półki. Etykieta reklamowa jest skierowana do alejki sklepowej, aby przyciągnąć uwagę Klientów przechodzących obok regału.
Na etykiecie znajduje się zwykle nadruk przedstawiający produkt, którego dotyczy promocja. Stosuje się także krótkie komunikaty. Na przykład informacje o promocji czy nowej wersji produktu.
4. Topper reklamowy
Topper to nadruk umieszczony w górnej części regału lub stojaka. Często używa się go do oznaczania działów w sklepie. Jego rozmiary sprawiają, że jest dobrze widoczny w przestrzeni sklepowej, nawet z większej odległości.
5. Naklejki na podłogę w sklepie
Naklejki z grafiką reklamową są nieco rzadziej stosowane w sklepach. Jednak warto je rozważyć, ponieważ świetnie przyciągają uwagę Klientów. Za ich pomocą zareklamujemy konkretne produkty, działy w sklepie czy też wskażemy kierunek kolejki.
To także forma reklamy, dzięki której zaangażujemy najmłodszych gości sklepu. Naklejki mogą służyć jako elementy gry. Jako przykład warto przytoczyć pomysł firmy, która sprzedaje produkty spożywcze skierowane głównie do dzieci. Na podłodze w sklepie umieszczono naklejki do gry w klasy. W rezultacie dzieci z entuzjazmem przystąpiły do zabawy. Meta gry znajdowała się tuż przy regale z produktami marki. Jak widać, taka forma reklamy może skutecznie zachęcać do interakcji z marką.
Przeczytaj również:
https://regaly-do-sklepu.pl/sklepy-spozywcze/potykacze-reklamowe-dla-wyroznienia-oferty/
https://meble-avenir.pl/wyposazenie-sklepu-4-najwieksze-bledy/
Poznaj ofertę akcesoriów do sklepu:
https://www.abm.com.pl/asortyment-uzupelniajacy-do-sklepu