Stoisko warzywneDla niektórych może brzmieć tajemniczo, jednak każdy, kto prowadzi sklep powinien być z nim za pan brat. Merchandising – sprawdź czym jest i dlaczego jest tak ważny dla każdego sprzedawcy. Reklama dźwignią handlu?

Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Rywalizacja między produktami nie toczy się tylko w telewizji, prasie, czy mediach społecznościowych. Ostateczne starcie zawsze odbywa się w miejscu dokonywania zakupów, czyli w sklepie. Nic więc dziwnego, że producenci także i tu starają się zainteresować kupujących i w ostatnim momencie przekonać do zakupu. Dlatego zabiegają o jak najlepsze miejsca na półkach i czynią zabiegi mające doprowadzić do wybrania ich produktu. Obojętni na to nie mogą być także sklepowi sprzedawcy, którzy powodu powinni bacznie obserwować rynkową sytuację i współpracować z producentami. Obie grupy mają wspólny cel, czyli jak najlepszą sprzedaż.

Z punktu widzenia sprzedawcy merchandising to urządzanie powierzchni handlowej, którego głównym celem jest wywołanie u Klienta zainteresowania, a następnie podjęcie przez niego decyzji o zakupie. Kluczowy jest wystrój pomieszczenia i odpowiednia ekspozycja towaru, ponieważ nawet najlepszy produkt sam się nie sprzeda. Dzięki działaniom merchandisingowym, wpływającym na podświadomość kupującego, łatwo i zupełnie bezkosztowo można zwiększyć zyski punktu handlowego.

Regały alkoholowe Merchandising? To nie na mój mały sklep

– pomyślał pewnie niejeden sprzedawca. To błąd! Oczywiście sklepy wielkopowierzchniowe pilnie stosują się do zasad merchandisingowych, jednak to nie jest zamknięta droga do podniesienia efektywności sprzedaży także w mniejszych sklepikach. Istnieją bowiem ogólne rady, które sprawdzą się w każdym punkcie handlowym.

Poznaj uniwersalne zasady merchandisingu:

Ilość i jakość. Duża ilość towaru robi pozytywne wrażenie na Klientach, dlatego obsługa musi na bieżąco uzupełniać półki o kolejne produkty żeby uzyskać efekt obfitości. Ważny jest również sposób prezentacji. Towary powinny być umieszczone równo, blisko siebie i przy krawędziach półek tak żeby nie pozostawiać pustych przestrzeni. Istotne jest również by artykuły tej samej marki znajdowały się bardzo blisko siebie. Piętrzące się produkty zawsze wyglądają atrakcyjnie. Efekt obfitości można uzyskać niezwykle prosto. Jak? Wystarczy wybrać regał metalowy, który zwieńczony Regały metalowe będzie lustrem. Zwierciadło ustawione pod odpowiednim kątem potęguje wrażenie dużej ilości towarów.

  1. Złoty środek

    Najbardziej rentowne towary powinny znajdować się na wysokości od 120 do 160 cm od podłoża. To właśnie na tej wysokości najczęściej koncentruje się wzrok klienta, dlatego na wyższych i niższych półkach powinny znaleźć się pozostałe, mniej atrakcyjne produkty. To, co zmusza do podniesienia wzroku wysoko albo wymaga pochylenia, nie będzie cieszyć się dużym powodzeniem. Ponadto badania wskazują, że konsumenci rozpoczynają przeglądanie towarów od lewej do prawej strony.

  2. Przystępna (widoczność) ceny

    Dla kupującego cena nie powinna być tylko przystępna, ale również dobrze widoczna. Zawsze trzeba zwracać uwagę na odpowiednią komunikację cenową. Klienci, którzy nie wiedzą ile będą musieli zapłacić za dany produkt, odłożą go z powrotem na półkę. Identyfikacja towaru z ceną powinna być klarowna dla każdego, dlatego obok ceny powinna znaleźć się również nazwa produktu, jego rodzaj i pojemność. Wybierając regały sklepowe należy zwrócić uwagę by posiadały dogodne miejsce na listwy cenowe.Regały do sklepu

  3. Cross-merchandising

    Enigmatyczne sformułowanie? Śpieszymy z wyjaśnieniem. Cross-merchandising oznacza po prostu technikę ekspozycyjną, polegającą na ustawieniu blisko siebie towarów o podobnym przeznaczeniu. Najlepszym przykładem może być bezpośrednie sąsiedztwo chipsów i piwa albo past i szczoteczek do zębów.

  4. Kupują nie tylko oczy!

    Człowiek w trakcie dokonywania zakupów nie kieruje się tylko wzrokiem. Oddziałuje na niego wiele innych bodźców, choćby dźwięk, dlatego warto zadbać o właściwą muzykę. A węch? O nim również nie można zapomnieć.

  5. Aromat roztaczający

    się po sklepie spożywczym działa na podświadomość Klienta i może skłonić go do zakupów. Na przykład zapach świeżego pieczywa budzi pozytywne skojarzenia i wzmaga chęć zakupu kolejnych produktów spożywczych, nawet tych wcześniej nieplanowanych. Merchandising to prawdziwa sztuka. Jego opanowanie może wydatnie przyczynić się do lepszego postrzegania sklepu, spowodować zwiększenie obrotów a także przyczynić się do związania Klienta z miejscem sprzedaży. Wysokiej jakości meble sklepowe to podstawa stworzenia atrakcyjnego i lubianego lokalu handlowego. Potrzebujesz dokładniejszej porady związanej z merchandisingiem? Pamiętaj żeby kupować meble sklepowe u renomowanego sprzedawcy i producenta, korzystając z wiedzy doświadczonych doradców.

Nasze realizacje: https://www.abm.com.pl/wyposazamy-sklepy-biura-realizacje

Zapraszamy do zakupów w naszym e-sklepie: https://wyposazamysklepy.pl/