aranżacja ekspozycji za pomocą ekspozytorów sklepowychAranżacja sklepu powinna uwzględniać wyróżnianie produktów popularnych w danym okresie. Wygląd ekspozytorów sezonowych nawiązuje do danego święta lub wydarzenia. Kiedy stosujemy marketing sezonowy w sklepach? Jakie są rodzaje ekspozytorów?

Prezentacja produktów sezonowych w sklepie

Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Wielkanoc. Nowy rok szkolny, początek wakacji czy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Sklepy i marki korzystają z różnego rodzaju świąt i okazji. To szansa na zwiększenie sprzedaży. Promując produkty, nawiązują do uniwersalnych symboli i skojarzeń. Kreują odpowiednią atmosferę, która udziela się Klientom.

Sklepy stosują ekspozycje sezonowe z dużym wyprzedzeniem. Dlatego choinki pojawiają się w sklepach już we wrześniu. A artykuły szkolne tuż po rozpoczęciu się wakacji.

Do grona produktów sezonowych zaliczamy na przykład żywność. Wiele produktów spożywczych pojawia się w sprzedaży cyklicznie. Sezonowość zauważymy zwłaszcza w dziale z warzywami i owocami. Ekspozytory na żywność pozwalają wyeksponować ofertę w sklepie. To na przykład stojaki na owoce i warzywa wyposażone w kosze z technorattanu. Sprawdź tutaj: https://www.abm.com.pl/meble-sklepowe-z-polirattanu

stojak z półkami na wielkanocne słodyczeW prezentacji sezonowej pomagają też atrakcyjne materiały reklamowe. W tym gazetki, plakaty i broszury. Na ich prezentację przeznaczone są stojaki i pojemniki na ulotki z pleksi. Możemy umieścić je tuż obok towarów, aby zachęcić Klientów do zakupów.

W ekspozycji produktów pomogą również kosze wysypowe. Umożliwiają szybkie stworzenie, ale i zmianę ekspozycji. Druciane kosze sklepowe możemy ustawić na środku sali sprzedaży. Warto wziąć pod uwagę modele składane, które zapewniają wygodne przechowywanie. Dostępne są też wersje na kółkach, co pozwala na szybkie przestawianie koszy.

Tuż obok produktów warto zaproponować Klientom torebki prezentowe. W tym celu przydatne będą stojaki z zawieszkami.

W przypadku ekspozycji artykułów na paletach możemy zastosować owijkę paletową. To arkusz z nadrukiem reklamowym owinięty wokół palety. Możemy też zamówić owijki z własną grafiką, która nawiąże do danej okazji lub święta. Mogą one zawierać elementy w różnych kształtach. Przykłady? Zające Wielkanocne i butelki w sezonie piłkarskim. Owijki mogą być wykonane z tektury falistej, płyty MDF lub PCW. Są zwykle mocowane do palet za pomocą klipsów lub taśmy dwustronnej.

Z jakich materiałów są wykonane ekspozytory sezonowe

Ekspozytory powstają z takich materiałów jak:
– karton,
– tektura falista,
– sklejka,
– pleksi (szkło akrylowe).

Ekspozytory wykonane z powyższych materiałów są dość lekkie. Można je więc szybko i bez wysiłku przestawiać. Są wygodne w montażu i demontażu, a więc przystosowane do częstych zmian ekspozycji. Po złożeniu zajmują niewiele miejsca, co ułatwia ich przechowywanie.

Klienci oczekują od sklepów i marek rozwiązań przyjaznych środowisku. W tym celu powstały ekspozytory reklamowe zgodne ze standardami ekologicznymi. Wykonane z naturalnych materiałów i pomalowane bezpiecznymi farbami.

sezonowy ekspozytor tekturowy na słodyczeMateriały POSM to między innymi stojaki reklamowe, ekspozytory podłogowe i standy reklamowe. Materiały reklamowe z tektury są lekkie i tańsze niż plastikowe odpowiedniki. Są dostępne w przeróżnych kształtach. W celu świątecznej aranżacji sklepu możemy zastosować stojaki podłogowe w kształcie choinki.

Dobrym rozwiązaniem są również ekspozytory sezonowe z pleksi:
– stojaki półkowe,
– stojaki na ulotki,
– półki sklepowe,
– pojemniki na żywność.

Mamy też ekspozytory pleksi przeznaczone na letnie akcesoria. Takie jak stojaki na okulary przeciwsłoneczne i stojaki na kremy do opalania.

Przeczytaj również:

https://wyposazeniedlasklepow.pl/asortyment-dodatkowy/rodzaje-reklamy-zewnetrznej-outdoorowej/

https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/merchandising-w-sklepie-odziezowym/