Techniki merchandisingu to zasady, które warto znać i stosować w sklepie. Wybraliśmy 10 zasad, dzięki którym skłonimy odwiedzających do zakupów i zachęcimy do ponownych odwiedzin.
Sposoby na zwiększanie sprzedaży w sklepie
Większość sklepów korzysta ze znanych rozwiązań merchandisingu na zwiększenie zysków. Organizują akcje promocyjne, konkursy i degustacje. Rozmieszczają w sklepie atrakcyjne materiały reklamowe. Stosują też mniej zauważalne środki, które subtelnie wpływają na zachowanie Klientów.
Merchandising w praktyce w 10 krokach
Przedstawiamy sprawdzone, stosowane przez sklepy techniki merchandisingu, które pomagają przyciągnąć Klientów do sklepu.
1. Przestrzegaj zasady prawej ręki
Klienci chętniej wybierają prawą stronę sklepu i spoglądają w tym kierunku. Dlatego też bardziej zauważają produkty znajdujące się po prawej stronie. Pamiętaj więc o tym, planując ekspozycję.
2. Wykorzystaj efekt obfitości
Dbaj o szeroką gamę produktów i dostateczną ilość artykułów na półkach sklepowych. Umieszczaj towar na regałach wyposażonych w lustra. Odbicie produktów w zwierciadle powoduje wrażenie bogactwa asortymentowego.
3. Stosuj cross merchandising
Sprzedaż krzyżowa to proponowanie kupującym dóbr komplementarnych, czyli podobnych produktów. Istnieje spora szansa, że osoba kupująca pastę do zębów chętnie sięgnie też po szczoteczki. Dlatego też umieszczaj podobne artykuły obok siebie. Co, jeśli uzupełniające się produkty znajdują się w różnych działach? Na przykład napoje i przekąski? Wykorzystaj standy reklamowe lub taśmy z haczykami.
4. Korzystaj z zasady środka
Centralna część ekspozycji skupia największą uwagę Klientów. Dlatego to właśnie tam umieszczaj najlepsze produkty.
5. Oddziałuj na zmysły Klientów
Pobudzajmy zmysły Klientów na różne sposoby. Możemy rozpylać aromaty, emitować muzykę czy też organizować degustacje.
6. Stosuj materiały reklamowe POS
Takie jak banery, standy reklamowe, potykacze, naklejki. Kolorowe, wyróżniające się materiały informują o promocjach, wyróżniają produkty i wspierają sprzedaż impulsową.
7. Doceń znaczenie kolorów
Sklepy często decydują się na jasne kolory we wnętrzu. Dzięki temu kolorowe opakowania produktów odznaczają się na tle wyposażenia. Z kolei w strefach marek premium stosujmy ciemne kolory, na przykład antracytowy. Kolor czerwony wyróżni artykuły na promocji.
8. Steruj ruchem Klientów
Zadbaj o taki układ sklepu, aby konsumenci przebyli jak najdłuższą trasę w poszukiwaniu produktów. Dzięki temu zwiększysz szansę na dodatkowe zakupy.
9. Oznacz kategorie w sklepie
Aby ułatwić Klientom nawigację po sklepie, wyróżnij poszczególne strefy na sali sprzedaży. Takie elementy komunikacji wizualnej to na przykład podwieszane hangery reklamowe, kasetony, naklejki podłogowe. Sprawdź potykacze: https://wyposazamysklepy.pl/potykacze-stelaze-reklamowe
10. Zadbaj o sprzedaż impulsową
Zaproponuj drobne, niedrogie produkty w strefie kasy. Słodycze, gumy do żucia, baterie to artykuły, które Klienci chętnie dorzucają do koszyka.
Przeczytaj również:
https://wyposazeniedlasklepow.pl/sklepy-konfekcyjne/zasady-visual-merchandisingu-w-sklepie-odziezowym/
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-spozywcze/rozmieszczenie-produktow-w-sklepie/