Reklama zewnętrzna outdoor podlega rozmaitym przepisom ustaw i rozporządzeń. Aby przekaz trafił do odbiorców, należy zadbać o dopilnowanie formalności. Jakie treści są zabronione dla tego typu reklamy? Jakie są warunki jej montażu w zależności od lokalizacji? Przeczytaj!
Treść reklamy outdoor a prawo
Zasady publikowania reklamy określają polskie przepisy ogólnokrajowe. Dotyczą one również reklamy zewnętrznej. Zapisy mówią jakich produktów nie możemy promować. A także jakie są dozwolone formy i treści reklamy.
Pamiętajmy, że dana gmina może mieć własne regulacje prawne dotyczące reklamy! W wybranych lokalizacjach może obowiązywać zakaz umieszczania billboardów czy tablic. Gminy mogą też nakazać usunięcie reklam, które są już zamontowane. Przepisy określają zasady kampanii reklamowych w przestrzeni publicznej i prywatnej. Znajdziemy tam informacje o wymiarach, materiałach, kolorystyce reklamy. A także o obowiązujących opłatach za reklamę.
Zadbajmy też o przestrzeganie regulacji dotyczących treści przekazu. Dzięki temu uchronimy się przed popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji!
Treści, które nie powinny znaleźć się w reklamie:
– niezgodne z przepisami prawa i dobrymi obyczajami, obrażające godność człowieka,
– wprowadzające Klientów w błąd,
– wywołujące lęk,
– zawierające przesądy,
– wykorzystujące zaufanie dzieci,
– naruszające strefę prywatną (m.in. nagabywanie).
Jak wyglądają prawne aspekty reklamy outdoor na przykładzie napojów alkoholowych? Czy na reklamie zewnętrznej outdoor możemy przedstawić piwo? Tak, ale 20% jej powierzchni ma być przeznaczona na konkretne napisy. Mówiące o szkodliwości alkoholu lub zakazie sprzedaży osobom niepełnoletnim.
Reklama zewnętrzna – gdzie można ją umieścić
Montaż reklamy wymaga zgłoszenia, a niekiedy również uzyskania pozwolenia na budowę. Jak wygląda to w konkretnych przypadkach?
Umieszczenie reklamy na budynku wymaga zgłoszenia do wojewody, starosty lub Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Konieczne jest też posiadanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Zainstalowanie reklamy na zabytku jest możliwe po zdobyciu pozwolenia od konserwatora. Również wtedy, gdy reklama ma się znaleźć na terenie wpisanym do rejestru zabytków.
W przypadku reklamy na oknie warunkiem jest pozostawienie dostępu do światła dziennego.
Zgodę na zamieszczenie tablicy reklamowej w pobliżu drogi wydaje zarządca drogi. W przypadku pasa drogowego trzeba również zgłosić to do organu architektoniczno-budowlanego. Przepisy mówią też, jakie elementy reklamy przy drodze są niedozwolone. A także jaka jest wymagana odległość reklamy od drogi i jakie są zasady naliczania opłat.
Szukasz szczegółowych wytycznych dotyczących reklamy? Znajdziesz je na przykład na rządowym portalu informacyjno-usługowym dla przedsiębiorców.
Myślisz o promocji firmy przed wejściem do lokalu? Koniecznie sprawdź potykacze reklamowe! https://wyposazamysklepy.pl/potykacze-stelaze-reklamowe
Poznaj rodzaje reklamy outodoorowej:
https://wyposazeniedlasklepow.pl/asortyment-dodatkowy/rodzaje-reklamy-zewnetrznej-outdoorowej/
Może Cię też zainteresować:
https://regaly-do-sklepu.pl/sklepy-spozywcze/ekspozycja-sezonowa-w-sklepie/