Design ekspozycji perfum to zaproszenie do świata aromatów. W branży beauty szczególnie istotna jest estetyka. Wrażenia wizualne są równie ważne, jak zapachy. Zwłaszcza że większość odwiedzających sklepy z perfumami to kobiety. Należy więc zadbać starannie o każdy detal we wnętrzu.
Jak zorganizować ekspozycję perfum
Często występujący podział perfum to ekspozycja według marek. Taka organizacja pozwala łatwo znaleźć ulubione marki perfum w sklepie. Ułatwia też porównywanie różnych linii produktów poszczególnych producentów. Ekspozycja według marek umożliwia również skupienie się na zapachach danej marki. Dzięki temu Klienci łatwiej dokonują wyboru wśród bogatej gamy dostępnych produktów.
Producenci perfum dbają o to, aby przyciągać Klientów nie tylko zapachem. Dlatego też flakony przypominają małe dzieła sztuki i często są ozdobą łazienki. Warto więc uwydatnić kształty flakonów, które potrafią być intrygujące.
Jak w każdym sklepie, podstawą jest również zachowanie czystości. Pilnujmy, aby przecierać opakowania i flakony z osadzającego się kurzu.
Asortyment perfumerii zwykle jest rozszerzony o kosmetyki do makijażu oraz pielęgnacji ciała. Znane sieci przeznaczają na tę sekcję środkową część sali sprzedaży. Na dedykowanych stojakach znajdują się testery szminek, podkładów i cieni.
Sklepy z kategorii premium decydują się na wyposażenie w kolorze czerni i bieli. W perfumeriach, które specjalizują się w sprzedaży produktów ekologicznych, przeważają stonowane kolory. Na przykład beże, odcienie szarości, brązy. Meble i inne elementy wnętrza wykonane są z naturalnych materiałów. Takich jak drewno, kamień czy rattan.
Przy wejściu do perfumerii zapewnijmy Klientom małe koszyki na zakupy. Przydadzą się do przechowywania i transportowania wybranych produktów podczas przeglądania asortymentu. Dzięki temu zakupy stają się bardziej wygodne i komfortowe dla Klientów.
Nienaganny merchandising perfum
Klienci perfumerii i drogerii chcą wypróbować produkty. Sprawdzić, jak zapach „zachowuje się” na skórze. W przypadku kosmetyków do makijażu chcą też ocenić konsystencję i kolor. Dlatego też należy zapewnić Klientom testery produktów. W przypadku perfum są to pojemniki z atomizerami, pozbawione zakrętek i oznaczone.
W perfumerii niezastąpione są też blottery. To paski do testowania zapachów przeznaczone dla Klientów. Służą do wstępnej oceny aromatu. Na paskach warto umieścić logo perfumerii i miejsce na zapisanie nazwy perfum.
Po pewnym czasie zmysł powonienia potrzebuje przerwy. Dlatego obok perfum warto umieścić pojemniki z ziarnami kawy. Powąchanie ziaren pozwoli na dalsze odkrywanie aromatów.
Wyposażenie perfumerii i stoisk kosmetycznych:
https://www.abm.com.pl/wyposazenie-dla-stoisk-z-kosmetykami-i-dla-drogerii
Przeczytaj również:
https://regaly-do-sklepu.pl/meble-do-sklepu-konfekcyjnego/visual-merchandising-w-sklepie-odziezowym/
https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/projekt-sklepu/zasady-merchandisingu-wplywajace-na-sprzedaz/